crookedcat

Regissör, digital compositor, illustratör, animatör, konstnär, serietecknare, författare

I drömmarnas land

Publicerad 2011-11-21 14:18:38 i Allmänt,

Jag är tvungen att berätta om en utav de absolut skummaste drömmarna jag haft som jag drömde inatt. Jag vet inte om det konstigaste var det som hände eller att det var precis som att kolla på film. Det var som om jag såg allt genom en lins och egentligen inte var närvarande. Dessutom var allt så skarp och väldigt surrealistisk.

Hur som helst, det började med att man såg i en cirkusvagn med massa affisher på en Pierrotliknande figur. Sedan ser man två illa tilltyglade kvinnor som är fastbundna, den ena i ett badkar. Den Pierrotliknande clownen kommer plötslitg fram till badkaret och trycker på en switch (som jag antar leder elektricitet) innan han går ut genom dörren. Vagnen står mitt i ett centrum och på gatan är det tre stycken små clownbarn som underhåller och Pierroten ansluter sig till dom innan han ger den som tittar en liten förvirrad blick. Här byter vi huvudperson och börjar följa efter en yppig Marilyn Monroe kopia som går in i köpcentret. Där inne finns det 2 rulltrappor som går rakt ned (alla är klädda i tidigt 90-tals mode och beter sig som om de var hjärntvättade) och som alla åker med utom kvinnan vi följer efter. Hon tar en rulltrappa bakom som går uppåt. Hon hamnar i en klädesavdelning där hon hittar ett ormskinn på ett räcke. Hon kryper ned i ormskinnet och åmar sig, hon ser ut som en porrstjärna ungefär. Hela hennes huvud är nere i skinnet men det är så utstretchat så det är ganska genomskinligt. Plötsligt kommer det en man fram, han ser ut som mannen från Old Spice reklamen. Han gillar ormkvinnans look (som är väldigt distrubing) och de har tydligen sex men det får man inte se, de ligger bara bredvid varandra på en röd filt och skrattar. Plötsligt är man i ett rum med massa amerikanska cowboys som skriker och sedan börjar skjuta på varandra. Dock blir ingen träffad av kulorna utan istället slås själva "linsen/bilden" i spillror och bakom den så är vi tydligen tillbaka i Pierrots vagn igen. Vi ser Pierroten komma in genom dörren. Tar av sig mössan och sträcker lite på sig, sedan går han fram till badkaret och stänger av switchen.

Sen vaknade jag.

Hur jag ska tolka den, det vette fan.


Tack och hej
förvirrade pastej

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Charlotta L

Tjej med (lite för många) drömmar

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela